KEVÄT
(Liisa Akimof) 

on siis kevät, kuljen Hakaniemen rantaan 
tuuli ei tuule, mutta sade kyllä jaksaa 
kevät, pystynkö mitään enää antaan 
konkurssin koin, en haluu enää maksaa 
kevät, kuljen Hakaniemen rantaan 
sydän ei tunne, mutta jalat vielä kantaa 
kevät, pystynkö mitään antaan 

sinä tarjosit salmiakkia 
minä olin hölmö , panin peliin koko elämän 
vaikka tarjosit vain salmiakkia 
minä olin hölmö , panin peliin koko elämän 

on siis kevät, uskoin vakavaa valaa 
no pojat on poikia, ne lupaa, muttei palaa 
kevät, kaiketi taivas vielä kestää 
pilvet jo luin, ei sadetta voi estää 
kevät, sinua ihmistä pelkään 
minä olin hölmö, otin turpiin ja selkään 
kevät, tosiaan ihmistä pelkään 

sinä tarjosit salmiakkia... 

ilma oli keväinen ja hassen reitti kulki hakaniemenrantaa pitkin aina kaksi pätkää per kierros. ei ihme että kappale pyöri mielessäni koko reissun ajan vaikka kukaan ei tarjonnut salmiakkia. ei senpuoleen, tässä kisassa ei ollut elämä pelissä. lämpöä oli plus kaksi ja aurikon paistoi, mutta navakka tuuli esti takin riisumisen ja piti pipon päässä. reitti oli paikoin umpijäässä ja paikoin sulanut isoiksi lätäköiksi, joiden kiretämisessä piti olla tarkkana ja tasapainossa. tervasaarenkannaksella oli asvaltti näkyvissä (ahhhh...). naurulokit rääkyivät - kevään merkki kun nämä äänekkäät siivekkäät ovat saapuneet. nämä ovat toiset muuttajat tälle keväälle, viikko sitten näin iskoskeloita. veikon povauksen mukaan 4.30 meni rikki ja tuli vuoden 2011 ennätys - 4.23.xx. toivottavasti raivoisimmat pakkaset ovat tältä talvelta ohitse, sillä heitin talvitrikoot pukkarissa roskikseen (viisi talvea juostu). toivottavasti jäät sulavat hiljalleen, sillä toisen nastakengän päkiästä irtosi viimeinenkin nasta. arja tarjosi pullat sadannen puolikkansa kunniaksi -onnittelut!